اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

انتظار می‌رود که صنعت گردشگری در امارات در سال ۲۰۲۴ عملکرد قوی‌ای داشته باشد

طبق پیش‌بینی‌های «ترافل آند تور وورلد»، انتظار می‌رود که صنعت گردشگری در امارات در سال جاری عملکرد قدرتمندی داشته باشد، به‌ویژه با توجه به ابتکارات مستمر دولتی که به این بخش انرژی می‌بخشد. این سایت اشاره کرده است که امارات متحده عربی به عنوان یک مقصد جذاب برای گردشگران جهانی به شمار می‌رود، با ترکیبی از فرهنگ سنتی و زیرساخت‌های مدرن بسیار پیشرفته. شهرهای بزرگی مانند دبی و ابوظبی به عنوان مراکز جهانی گردشگری شناخته می‌شوند و شامل جاذبه‌های برجسته‌ای مانند برج خلیفه و موزه لوور ابوظبی هستند. امارات با استراتژی‌های بلندپروازانه خود در زمینه تنوع و گسترش صنعت گردشگری، به عنوان یک قدرت گردشگری جهانی شناخته شده است. شهرهای بزرگی مانند دبی و ابوظبی بازدیدکنندگان را با جاذبه‌های مشهور، تجربیات لوکس و جاذبه‌های نوآورانه خود جذب می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد گردشگران در امارات تا سال ۲۰۲۹ به میزان ۶۳.۳۲ درصد افزایش یابد.

گردشگری در امارات به یک منبع کلیدی برای اقتصاد آینده و تحول به سمت مدل اقتصادی جدید تبدیل شده است و موفق به تحقق تنوع اقتصادی مورد نظر شده است. این صنعت به طور مداوم رشد کرده و در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برجسته شده است.

شاخص‌های گردشگری جهانی در دو سال گذشته نشان می‌دهند که گردشگری امارات با وجود چالش‌های جهانی، عملکرد برجسته‌ای داشته است و موفق به دستیابی به نتایج فراتر از دوران قبل از پاندمی کرونا شده است. سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه گردشگری و سفر تأیید کرده‌اند که امارات توانسته است به‌طور کامل از تأثیرات پاندمی بهبود یابد و در مدت زمان کوتاهی گردشگران از کشورهای مختلف را جذب کند.

استراتژی

استراتژی گردشگری امارات بر روی جشنواره‌های خرید، مهمان‌نوازی با کیفیت بالا، سفر آسان و تجربیات لوکس تمرکز دارد. این شامل جاذبه‌های نوآورانه مانند موزه آینده است که به‌تازگی افتتاح شده است. ایمنی و مهمان‌نوازی با کیفیت بالا و سهولت در سفر، جذابیت‌های گردشگری امارات را تقویت می‌کند و کشور همچنین میزبان رویدادهای بین‌المللی بزرگ است که به جذب قوی بازدیدکنندگان هر ساله کمک می‌کند و جایگاه آن را به عنوان مقصد اصلی سفر تقویت می‌کند.

از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴، دبی ۶.۶۸ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی را میزبانی کرده است که این نشان‌دهنده افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

در سال ۲۰۲۳، تعداد گردشگران هندی که به دبی سفر کردند، ۲۲ درصد افزایش یافته و به ۲.۲ میلیون نفر رسیده است که ۱۲ درصد بیشتر از سال رکوردی ۲۰۱۹ با ۱.۹۷ میلیون بازدیدکننده است. گردشگران عمانی با تعداد ۱.۵۷ میلیون نفر دومین گروه بزرگ بازدیدکنندگان را تشکیل می‌دهند، پس از آن ۱.۲۵ میلیون از بریتانیا و ۹۱۰.۰۰۰ نفر از روسیه قرار دارند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا